zondag 26 april 2009

Stipjes, stipjes, stipjes......


















Vorige week kwam ik thuis van stoffenspektakel met 3 lappen stof voor een Feliz voor Julie. Eenmaal de stof gewassen was, kwam ik tot het besef dat Maëli verjaart volgende maand en ze ook wel eens iets nieuws verdiend. Ik heb dan maar besloten om de stofjes daarvoor te gebruiken en meteen krijgen Julie en Nika ook een nieuw kleedje. Ik heb de meisjes eigenlijk nog nooit gelijkaardig gekleed, maar kon het nu toch niet laten....

Voor Julie een pearl van farbenmix in maat 110/116, voor Nika een roxy van farbenmix in maat 110/116 en voor Maëli een kukkopilli-tuniekje uit één van de voorgaande Ottobres in maat 68 en verlengd tot maat 80. Het probleem is dat onze kleinste meid heel erg tenger is en het moeilijk is om daarvoor een leuk patroon te vinden. De tuniek had ik op sancho al zien verschijnen en vond ik wel schattig, maar de maat was weer iets anders. Na wat opmetingen moest ik een 56!!! maken, dit vond ik er nu wel over, vandaar dat ik de gulden middenweg heb gekozen.... En hij staat haar goed, hij zit nog ruim, maar het is niet extreem.

Voor alle 3 heb ik een wit leggingkje eronder. Binnenkort probeer ik ze eens alle 3 in tenue op een foto te krijgen, zal niet makkelijk zijn.... ;-)
De 3 kleedjes zijn versierd met borduurtjes van roodkapje.
Als probeersel heb ik er voor Maëli nog een zonnehoedje bijgemaakt uit de recente Ottobre. Nu alleen nog hopen dat ze het op haar hoofdje houdt!!!

2 opmerkingen:

  1. Oh leuk.. ik ben ook nog aan 't twijfelen over dat tuniekje voor Evelien. En een zonnehoedje, nee dat zou hier écht niet lukken, maar het ziet er wel leuk uit. Ik ga zien of ik dat voor Jente niet kan maken..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik denk dat de oudere kindjes dit misschien beter op hun hoofdje gaan houden, maar ik vond het zooo schattig!!!! Julie heeft alvast ook eentje besteld!

    BeantwoordenVerwijderen