vrijdag 10 april 2009

Antonia voor mezelf







Ik wou al lang een shirt in stippenstof en toen de tricots van Michas toekwamen heb ik maar een deel voor mezelf opgeeist ;-))



Als model heb ik de Antonia van FM gebruikt in maat 152/164. Ik heb hem wel een stuk moeten inkorten (raar want in de kleinere maten is hij net altijd te kort!). Dankzij heel wat tips op het sanchoforum durfde ik nu eindelijk rechtstreeks op tricot borduren. Ik had eerst de bus en 'love' achteraan geborduurd toen het shirt nog niet in elkaar zat. Toen het shirt bijna af was, vond ik dat de slippers toch ook nog een plaatsje konden krijgen.... Ik had geen zin om alles terug los te halen, dus het shirt volledig onder de borduurmachine. Grrrrrr vragen om problemen dus, halverwege het borduurtje floept de hals onder de naald! Gevolg, klein beetje schade aan het halsboordje en borduurtje niet meer verder af te werken, want alles was verschoven! Ik had geen stof genoeg meer voor een nieuw achterpand, dus heb ik maar een borduurtje op vilt gemaakt en dat erop gezet. Niet zoals gepland dus, maar als je het niet weet......

Het shirt zit wel goed, had misschien nog iets meer mogen aansluiten en de volgende keer knip ik zeker een centimeterje meer aan de schoudernaad. Ik ben nogal breedgeschouderd en bij gekochte thirts is dit ook steeds een probleem. Misschien de volgende keer beter een raglan-modelletje proberen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten