vrijdag 2 april 2010

bizzkids 3419 op 3 wijzen!


Hihi, het klinkt als één of ander kookrecept! Ik wou bolero's voor de meisjes! Ze willen steeds hun shirts met korte mouwen aan en daar is het nog veel te koud voor. Dus een bolero is ideaal, je ziet nog iets van het shirt, maar ze hebben wel lekker warme armen. Ik had maar 1 patroon hiervoor en wou dus een beetje experimenteren. Ik vind het zelf niet leuk als ze niet goed blijven zitten, dus dat was mijn grootste zorg! Als basispatroon gebruikte ik bizzkids 3419. De eerste maakte ik in roze joggingstof (zomerjogging), daarbij heb ik het voorpand wat veranderd en de rand afgewerkt met een bies. Voor de tweede rode heb ik het voorpand nogmaals aangepast en een beleg rondomrond getekend. Deze is gemaakt in een dikkere, zachte tricot.
De derde is terug in roze joggingstof en is volledig gemaakt naar het origineel patroon. Ze zijn telkens minimaal versiert met een borduurtje zodat ze ze op heel veel kleding kunnen dragen. De eerste 2 zijn voor Julie, de laatste is voor Nika. Ik heb het vestje voor Nika wel gewoon in de kast laten verdwijnen, dan kan ze er geen commentaar opgeven!
Ik ben er eigenlijk wel nog niet uit welke ik nu zelf de leukste vind.... dat zal de tijd wel uitwijzen, met het dragen zal wel blijken welke het meest practische is!

5 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk,stuk voor stuk!En inderdaad een heel goed plan,want als de zon schijnt denken ze al snel...hup zomer kleren aan,en dan is dit een ideale oplossing.Ben blij dat ik niet hoef te kiezen!!Het zijn echt snoepies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze stuk voor stuk mooie, , maar mijn voorkeur gaat naar het rode model, met die rimpelstrook dat vind prachtig , het rode model zou voor je zelf ook wel mooi zijn , ik ben niet voor iets dat niet sluit vooraan , toch een dikke proficiat !
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ideale dingen die bolerootjes. Niet te warm, maar wel iets tegen de frisse ochtenden, zonder dat shirtjes en zomerjurkjes verdwijnen!! Ik heb de voorkeur voor de rode en de laatste met dat roezeltje. Ik vind de striksluiting zo leuk staan! En de meeste kinders vinden het ook wel prettig dat, ook al hangen ze in het klimrek, alles op z'n plek blijft zitten.... Ik moet daar de laatste tijd voor Bridget wel bij nadenken, omdat ze steeds meer durft, en dus geregeld ondersteboven hangt!! Hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kunnen jullie mij zeggen waar ik dit patroon kan kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sofie,

    Dit patroon heeft ooit in een boekje van Bizzkids gestaan, maar ik spreek wel al over 5 jaar geleden ofzo... ikzelf heb het boekje niet, ik heb het indertijd geleend van iemand!
    gr
    Vicky

    BeantwoordenVerwijderen